sobota, 18 kwietnia 2015

Pasztet pieczarkowy z soczewicy

Doskonały do chleba bądź na obiad np z surówką i kaszą ;-)

Składniki:
250 g pieczarek
1 szklanka czerwonej soczewicy + szklanka wody
2 cebule
1 starta marchewka
sól, pieprz do smaku
łyżka oleju kokosowego do smażenia

Wykonanie:
Cebulę i pieczarki drobno siekamy. Na patelni rozgrzewamy olej, dodajemy cebulę, przyprawiamy i smażymy do momentu, aż się lekko przyrumieni. Następnie dodajemy pieczarki oraz marchewkę. Smażymy przez około 15 min.
Soczewicę gotujemy w osolonej wodzie, w proporcji szklanka soczewicy na szklankę wody. Do ugotowanej soczewicy dodajemy podsmażoną cebulę z pieczarkami i marchewką. Całość miksujemy razem przy użyciu blendera. Gotową masę przelewamy do małej keksówki.
Pieczemy w 180 stopniach przez 20-25 min. Zostawiamy w foremce do ostygnięcia.


Smacznego!




Pieczarkowy Tydzień 2015 Pieczarkowy Tydzień 2015 Domowy Wyrób

6 komentarzy:

  1. Pasztet się nie kruszy, nie rozpada i łatwo kroi? Ja już kilka razy robiłam ale zawsze mi się kruszył, był suchy i nie dało się go ukroić :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A miksowalas składniki jak robiłaś? Ja kiedyś nie i się kruszył, ale teraz jak wpadłam na to, żeby wszystko zmiksować jest idealny! :D

      Usuń
    2. Miksowałam i to bardzo dokładnie :) Zawsze miksuje ;)

      Usuń
  2. Wygląda niesamowicie zachęcająco, sama się sobie, że pieczarkowego jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa propozycja do mojej akcji pieczarkowej. Dziękuję i proszę o więcej takich przepisów ;)

    OdpowiedzUsuń