poniedziałek, 5 stycznia 2015

Chlebek bananowy bez tłuszczu, bez cukru, bez glutenu i do tego wegański :)

Banalnie prosty, szybki w przygotowaniu, przepyszny :-)

Składniki:
3 banany
1/2 szklanki wody
1/2 szklanki ksylitolu
1 szklanka mąki gryczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczka sody
2 łyżeczki cynamonu
ewentualnie rodzynki - ok 1/2 szklanki

Wykonanie:
Banany rozgniatamy widelcem w misce, dodajemy ksylitol, wodę i mieszamy. Następnie do powstałej masy dodajemy mąkę, cynamon, sodę oraz proszek, ponownie dokładnie mieszamy. Na sam koniec dorzucamy rodzynki. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 20 min, następnie zmniejszamy do 150 stopni i pieczemy kolejne 20-25 min. Upieczony chlebek zostawiamy do wystudzenia na kratce.


Smacznego!


8 komentarzy:

  1. Chlebek bananowy robiłam już nie raz, ale bezglutenowego jak dotąd nie próbowałam. Nie pomyślałabym, że na mące gryczanej wyrośnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam pewne obawy co do tego czy wyrośnie, ale jak widać udał się :)

      Usuń
  2. ostatnio piekłam bardzo podobny, przepis świetny i przede wszystkim zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię ten chlebek i często go robię - dla mnie pychotka ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety zakalec. W ogole nie wyrosl...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne, mój był bardzo puszysty! Może kwestia mąki? Zauważyłam, że z mąki gryczanej niektórych firm nawet muffiny potrafią nie wyjść... Rosną niewiele, a po kilku godzinach robią się twarde.

      Usuń
  5. Z jakiej firmy mąka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu akurat Szarłat. Kiedyś używałam Melvit, jednak od dłuższego czasu nie mają już oznaczenia gluten free...

      Usuń