niedziela, 6 lipca 2014

Wegański sernik kakaowy

Zdecydowanie najlepszy jaki do tej pory zrobiłam. W smaku przypomina mus czekoladowy, jest bardzo delikatny. Składników niewiele i robi się bardzo szybko :-) (może dosyć długo się piecze, ale przecież w tym czasie można robić wiele innych rzeczy...).

Składniki:
3 kostki tofu naturalnego Polsoja (każda po 180 g)
1 puszka mleka kokosowego (400 ml)
1 budyń czekoladowy (40 g)
100 g ksylitolu
1-2 łyżki kakao

Wykonanie:
W wysokim naczyniu umieszczamy tofu i rozdrabniamy widelcem. Następnie dodajemy ksylitol, mleko kokosowe i miksujemy na gładką masę przy pomocy blendera. Do gotowej masy dodajemy budyń i kakao, dokładnie mieszamy. Przelewamy do formy (użyłam dużej tortownicy*) i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy przez około 40-50 min w temp. 150 stopni. Przestudzony sernik wkładamy do lodówki na kilka godzin (najlepiej na całą noc).



Smacznego! :-)


*jeżeli użyjecie mniejszej formy i ciasto będzie wyższe, czas pieczenia może się wydłużyć.

11 komentarzy:

  1. Wygląda bosko! Do zrobienia! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na FB Polsoi trafiłam dziś na coś takiego: https://www.facebook.com/polsoja/posts/668437303203528 Uważam, że to szczyt okrucieństwa takie pyszności przygotowywać, zwłaszcza jak się człowiekowi piec nie chce :-) Oraz, dam znać jak wyszedł Twój sernik, a później zabieram się za pistacjowy :-)

      Usuń
    2. Upał taki to tym bardziej brak chęci do pieczenia ;-)
      Widziałam ten pistacjowy! Cudo :-)
      Mam nadzieję, że mój sernik posmakuje! Tylko ważne, żeby przed krojeniem postał kilka godzin w lodówce :-) Jak widać jest to wersja chyba najszybsza z możliwych jeżeli chodzi o przygotowanie - nie ma spodu :D więc krojenie i nakładanie go przed porządnym schłodzeniem może być problematyczne. Sama próbowałam z łakomstwa spróbować kawałek kiedy był jeszcze ciepły... i... z jednego kawałka powstały 2 :D haha ale po schłodzeniu nie było już żadnych problemów ;)

      Usuń
  2. Wystarczy jak postoi noc w lodówce? Oraz, z wieści ze świata - Polsoja robi teraz promocję tofu naturalnego w Kauflandzie (3,29 zł za sztukę).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, noc w lodówce wystarczy. O proszę! Nie wiedziałam o tej promocji, nic tylko robić tofurniki :-D

      Usuń
    2. U mnie jest buro i deszczowe, więc dziś pieczenie! :-)

      Usuń
    3. U mnie też dziś buro. Zdecydowanie dobry dzień na pieczenie ;-)

      Usuń
  3. Ty to zawsze coś świetnego wyczarujesz! :)

    OdpowiedzUsuń