sobota, 7 czerwca 2014

Chlebek gryczany na kefirze wodnym z rodzynkami

O kefirze wodnym i o tym jak powstaje pisałam co nieco tutaj. Ostatnio nie dałam rady wypić całego kefiru, więc część postanowiłam wykorzystać do upieczenia chleba.

Składniki:
15 g świeżych drożdży
50 g mąki ziemniaczanej
250 g mąki gryczanej
50 g ziaren słonecznika
300 ml kefiru wodnego w temp. pokojowej
50 ml ciepłej wody
rodzynki - 50 g + opcjonalnie otręby gryczane (ja dodałam 20 g)
pół łyżeczki soli

Wykonanie:
Do dużej miski wsypujemy mąki, rozkruszone drożdże, sól, otręby. Dodajemy kefir i wodę i dokładnie mieszamy drewnianą łyżką. Następnie dodajemy rodzynki oraz ziarna słonecznika i ponownie mieszamy. Przykrywamy ściereczką i zostawiamy w ciepłym miejscu na 20-30 min do wyrośnięcia. Po tym czasie mieszamy ponownie i przekładamy do foremki (mała keksówka wystarczy) i znów zostawiamy do wyrośnięcia. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy w temp. 200 st przez około 30 min.


Smacznego!

2 komentarze: