niedziela, 23 marca 2014

Super ciacha ze świeżym kokosem słodzone daktylami

Idealna przekąska do pracy, szkoły, czy od tak, do kawki czy herbatki. Pożywne, nie przesadnie słodkie, ciacha ze świeżym kokosem! Z podanych proporcji wyszło mi 14 sporych ciastek. Jeżeli chcecie zrobić mniejsze, pamiętajcie, że czas pieczenia będzie na pewno krótszy.

Składniki:
2 szklanki daktyli
1 szklanka wody
1 szklanka płatków gryczanych
1 szklanka poppingu z amarantusa
1 szklanka ziaren słonecznika
1/4 szklanki siemienia lnianego
1/2 szklanki ulubionych orzechów (u mnie mieszanka)
miąższ z jednego małego kokosa (pokrojony w kostkę)

Wykonanie:
Daktyle wrzucamy do garnka, zalewamy wodą i gotujemy ok. 5 min. Studzimy i miksujemy na gładką masę przy pomocy blendera. Wszystkie suche składniki umieszczamy w większym naczyniu, mieszamy. Dodajemy zmiksowane daktyle i jeszcze raz dokładnie mieszamy. Formujemy ciasteczka i wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Przez pierwsze 10 min pieczemy w temp. 175 st, potem zmniejszamy do 125 i pieczemy przez kolejne 5 min.



Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie - kokos z daktylem to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, lubie takie :D tylko w dalszym ciągu nie potrafię otworzyć kokosa :/ A codo poppingu to masz gotowy czy sama prażysz? Próbowałam parę razy zrobić własny z ziarenek amarantusa ale prażyło się tylko kilka kuleczek a reszta spłonęła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi już coraz sprawniej idzie otwieranie kokosa :-D
      Popping kupuję gotowy, nigdy nie próbowałam sama prażyć... zapewne też skończyło by się to "pożarem" :p

      Usuń
  3. A czy ten amarantus można czymś zastąpić?
    Albo może inaczej - gdzie go można kupić???

    OdpowiedzUsuń
  4. Można dorzucić po prostu więcej płatków :) A dostępny jest w większości sklepów ze zdrową żywnością (zarówno internetowych jak i stacjonarnych), ale w marketach też się coraz częściej pojawia.

    OdpowiedzUsuń
  5. w domu mam wszystko prócz kokosa... rozwalanie kokosa jakos mnie przeraża, mozna to zastapic platkami kokosowymi? czy efekt juz nie bedzie ten sam? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że można :) Efekt nie będzie dokładnie taki sam, ale też na pewno będzie pysznie! :-)

      Usuń
  6. Ciacha wyglądają bardzo smacznie :)
    A jakie są przy tym zdrowe! :)

    Dziękuję za wizytę :)

    OdpowiedzUsuń