sobota, 1 marca 2014

Majonez wegański

Majonezu wegańskiego z mleka sojowego spróbowałam jakiś czas temu w jednej knajpce ;-) Dotychczas robiłam majonez tylko z tofu, ale tym razem postanowiłam spróbować odtworzyć ten z mleka sojowego, był na prawdę smaczny. Czy mi się to udało? Niestety nie do końca, smak nie jest taki sam. Ale, ale! Nie oznacza to, że jest niedobry :-) Jest bardzo dobry, tylko nie do końca taki jaki mi się marzył. Będę próbować dalej, ale na chwilę obecną polecam Wam wypróbować to co mi wyszło :-)

Składniki:
250 ml mleka sojowego niesłodzonego
6 łyżek oleju (dodałam rzepakowy)
2 łyżki octu winnego
1 łyżka musztardy ostrej
sól, pieprz - do smaku

Wykonanie:
Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze kielichowym i miksujemy do uzyskania pożądanej konsystencji (pamiętajmy o robieniu przerw, żeby blender nie padł ;-) ). U mnie trwało to około 15 min. Przerwy czasem były za długie, więc możliwe, że pożądany efekt uda się uzyskać nieco szybciej :-)


Smacznego!

7 komentarzy:

  1. czytam Twojego bloga od jakiegos czasu i jestem zachwycona!
    wcale nie tak łatwo znaleźć osobę, która odżywia się wegańsko-bezglutenowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twojego bloga monitoruje równiez od jakiegos czasu i powiem jak poprzedniczka jestem zachwycona, czerpie bardzo duzo zdrowych informacji od Ciebie...przy okazji chciałam zaprosić Cię do konkursu http://kulinariada.blogspot.com/2014/03/konkurs-konkursik.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Też robię majonez wegański i dodaję zwykły ocet i czarną sól ( która zapachem przypomina jajka :-) ) i majonez wychodzi fantastyczny, nawet mój mąż wcina go do kanapek a weganinem nie jest:-). Wcześniej robiłam z octem winnym i wydaje mi się, że majonez tracił na smaku może to jest przyczyna tego, że nie jest taki jakbyś chciała:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info! Kupię czarną sól i następnym razem dodam zwykły ocet :)

      Usuń
  4. Majonez wyglada pysznie! Na pewno go wyprobuje. Mysle ze nawet dzisiaj. Dzieki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie ;-) Pozdrawiam!

      Usuń