niedziela, 9 lutego 2014

Pikantna fasolka po... mojemu :) Z mlekiem kokosowym i warzywami

Jak wiadomo, warzywa strączkowe, to doskonałe źródło białka. Wydaje się, że zostały nieco zapomniane, zepchnięte na dalszy plan przez produkty zwierzęce, po które sięgamy częściej, gdyż można je szybciej przygotować. Pierś z kurczaka to około 20-30 min* pieczenia, a fasolę trzeba moczyć, potem jeszcze gotować, taaaaaaaaaaaaaaaka strata czasu ;-) Ale może warto jednak sięgać częściej po strączki? Np. fasola Jaś, której użyłam do przygotowania tej potrawy, posiada (w przeciwieństwie do mięsa, które w nadmiarze może prowadzić do zakwaszenia organizmu) właściwości alkalizujące.

Składniki:
250 g fasoli
1 marchewka
1 papryka
3 cebule
puszka mleka kokosowego (najlepiej jeśli w jego składzie nie ma nic poza kokosem i wodą!)
sól, pieprz, pasta harissa (bądź ostra papryka w proszku. Ja dodałam pastę, która przyleciała do mnie z Tunezji - baaaardzo ostra, więc dodałam 2 łyżeczki)
odrobina oleju do smażenia (u mnie kokosowy)

Wykonanie:
Przed gotowaniem fasolę moczymy 12 h. Wymieniamy wodę i gotujemy do miękkości. Jeśli jest dobrze namoczona to 30 min gotowania powinno wystarczyć. Cebulę siekamy i podsmażamy na oleju, solimy. Paprykę i obraną marchewkę kroimy w kostkę i dorzucamy do cebuli. Smażymy tak wszystko razem jeszcze około 5 min. Następnie dolewamy mleko kokosowe, zmniejszamy ogień i zostawiamy pod przykryciem na około 20 min. Po tym czasie przyprawiamy, dodajemy ugotowaną fasolę i zostawiamy na małym ogniu jeszcze na 10-15 min. Danie można jeść samo bądź z dodatkiem kaszy jaglanej.


Smacznego!

Warzywa Strączkowe - edycja zimowa 2014
Kokosowo


3 komentarze:

  1. Super :) Żądam uprzejmie więcej postów z żywieniowymi faktami i ciekawostkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie więcej! :) Jednak teraz jestem poza domem ;) Ale już niedługo coś więcej się powinno pojawić.

      Usuń
  2. Zupa fasolowa z mlekiem kokosowym, no ciekawe połączenie. Godne spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń