czwartek, 2 stycznia 2014

Szarlotka jaglana

Robiłam już kilka szarlotek jaglanych, ale zawsze coś mi w nich nie pasowało, albo miały jakiś dziwny smak, albo się rozpadały, albo były zbyt wilgotne. Przepis, który znalazłam na blogu Mallory Plath, od razu wydał mi się idealny. I miałam rację! Szarlotka wyszła przepyszna, nie rozpada się. Trochę pozmieniałam proporcje, ale i tak jest bliska oryginału ;-) Smakowała osobom, które nie przepadają ani za szarlotkami ani za takimi jaglanymi "eksperymentami" :-D Gorąco polecam!

Składniki:
150 ml kaszy jaglanej (mniej więcej 115 g)
2 banany
2 łyżki mąki ziemniaczanej
60 g daktyli
850 g jabłek (waga po obraniu i pozbawieniu gniazd nasiennych)
3 łyżeczki cynamonu
sól
50 g płatków migdałowych

Wykonanie:
Kaszę jaglaną gotujemy w podwójnej ilości wody. Daktyle kroimy drobno i zalewamy wodą, żeby trochę zmiękły.
Jabłka obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Wrzucamy do garnka, solimy odrobinę i prażymy do momentu, aż porządnie zmiękną i zaczną się rozpadać. Przyprawiamy cynamonem.
W misce dokładnie rozgniatamy widelcem banany, dodajemy kaszę jaglaną, mąkę ziemniaczaną, odsączone daktyle i mieszamy. Gotową masę przekładamy do natłuszczonej bądź wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy, na wierzch wykładamy uprażone jabłka i posypujemy płatkami migdałowymi. Pieczemy w temp. 180 stopni przez około 40 min. 


Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Idealny? W takim razie ląduje na mojej liście 'do zrobienia' :) Uwielbiam szarlotkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że szarlotka przypadła do gustu Tobie i Twoim gościom!
    Swoją drogą ja już kombinuje, jak by tu ten spód jaglany zaadoptować do innych przepisów;)

    OdpowiedzUsuń
  3. hej, super przepis. Musze wypróbowac! na pewno powiem, że od ciebie zapożyczony przepis!
    pozdraiwam i zapraszam do mnie:)
    http://chilloutkitchen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się to, że potrafisz upiec wegańskie ciasto nie bazując na mące, cukrze i oleju (albo, co gorsza, margarynie!) :) Zapisuję przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam to ciasto, jest pyszne! :-)

      Usuń
  5. jakie wymiary powinna mieć blaszka? czy można piec je w keksówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Foremka w której piekę ma 22 cm średnicy. W keksowce pewnie też można :-)

      Usuń