niedziela, 29 grudnia 2013

Zielony koktajl

Od kilku dni, co najmniej 2 razy dziennie piję koktajle z dodatkiem selera naciowego. Dobrze zacząć dzień od takiej bomby witaminowej :-) Seler zawiera dużo witaminy C, witamin z grupy B, błonnika. Jest też dobrym źródłem potasu, wapnia i kwasu foliowego. Koktajle z jego dodatkiem są bardzo orzeźwiające. Dzisiaj propozycja na jeden z takich owocowo-selerowych miksów ;-)

Składniki na 2 porcje:
3 kiwi
1 banan
1 szklanka wody
2 łodygi selera naciowego
spirulina (opcjonalnie - lecz to głównie ona sprawia, że koktajl ma taki ładny kolor, ja dodałam 3 tabletki)
inulina (opcjonalnie, 1 łyżeczka)

Wykonanie:
Umyte i obrane owoce oraz łodygi selera kroimy na mniejsze kawałki i wrzucamy do blendera kielichowego. Następnie zalewamy wodą i miksujemy. (Jeżeli chcemy dodać spirulinę, możemy ją najpierw rozpuścić w szklance wody).


Na zdrowie! 


ŚWIĄTECZNA TĘCZA SMAKÓW 3

15 komentarzy:

  1. po świętach koktajle to dobry pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O jejku jaki śliczny kolorek! Koniecznie muszę wypróbować ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) Polecam, koktajle z selerem naciowym są bardzo zdrowe! ;-)

      Usuń
  3. Zielony i mega zdrowy! Super pomysł na lekkie śniadanie, czy kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie próbowałam jeszcze koktajli z selerem naciowym :P
    Na pewno był pyszny :) Wygląda pięknie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. seler naciowy nadaje bardzo ciekawy smak :-)

      Usuń
  5. dziękuję - dodaję z radościa do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam! Mój co prawda nie miał takiego pięknego koloru, bo nie mam spiruliny, ale i tak był pycha! Dzięki za przypomnienie mi o istnieniu selera naciowego!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. To moje jutrzejsze sniadanie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie takie praktycznie codziennie :D

      Usuń
  8. Tez piję podobne koktajle. Ja dodaję często młody jęczmień w proszku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ostatnio dodaję młody jęczmień :-)

      Usuń
  9. Też piłam codziennie koktajle. Blender pracował, aż miło :) Dopóki nie przekombinowałam i nie ukręciłam smoothie z sałaty, ogórka i cytryny. Był paskudny, jak słono-kwaśna sałatka, którą ktoś już przeżuł i wypluł ;D zraziłam się na jakiś czas :)

    PS: Jesteś w stanie wypić koktajl ze spiruliną? Podziwiam! Ja moją łykam w zamkniętymi oczami i zatkanym nosem popijając dzbankiem wody ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak spiruliny jakoś mi nie przeszkadza, a w koktajlach nie jest jakoś bardzo wyczuwalny :-) może gdybym więcej dodała...
      Ojjj wyobraziłam sobie już smak tego ogórka z sałatą i cytryną :D hehe

      Usuń