środa, 4 grudnia 2013

Wegańskie muffiny z jabłkami i cynamonem (z mąki gryczanej i ryżowej)

Kolejne muffiny. Można powiedzieć, że moje ulubione - uwielbiam wszystkie wypieki z jabłkami :-) Jak wszystkie muffiny, robi się je błyskawicznie. Dzięki dodatkowi cynamonu pachną pięknie, a smakują jeszcze lepiej!

Składniki:
100 g mąki ryżowej
100 g mąki gryczanej
100 g cukru trzcinowego/ksylitolu
2 małe jabłka
100 ml oleju
200 ml wody
 2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenia (u mnie bezglutenowy)

Wykonanie:
Jabłka myjemy, obieramy i kroimy na małe kawałki. Mąki, cukier, cynamon i proszek do pieczenia mieszamy w jednym naczyniu, a olej z wodą w drugim. Następnie olej z wodą przelewamy do naczynia z mieszanką mąk, mieszamy, dodajemy pokrojone jabłka, ponownie mieszamy. Przekładamy do foremek, wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy przez 20 min.
Z podanej porcji wyszło mi 11 sztuk.


Smacznego!

14 komentarzy:

  1. No to tym przepisem zmotywowałaś mnie żeby kupić w końcu foremki na muffinki! Dzięki ;)
    Ale mam pytanie... Czy mąka gryczana pasuje do słodkich wypieków? Nie będzie jej czuć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj jest akurat pół na pół z ryżową i jest zupełnie niewyczuwalna :) W muffinkach gryczanych, które robiłam ostatnio też jej za bardzo nie czuć - cukier i dodatki robią swoje ;-)

      Usuń
  2. Bardzo mi się podobają te Twoje mniej dietetyczne przepisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyszły świetne. Muffinki to moje ulubione wypieki, a odkąd jestem na ścisłej diecie przestałam je piec. Te, pomimo że bez glutenu, jajek i mleka, są pyszne. Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, żę smakują! :-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Czy mozna zastapic make gryczana kukurydziana, z amarantusa lub inna, a jablka zastapic jagodami i w jakiej ilosci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam głównie mąki gryczanej bo nie jest taka "ciężka" jak kukurydziana, a z mąką z amarantusa nie mam doświadczenia więc niestety nie podpowiem. Próbowałam robić z samej ryżowej, ale wyszły bardzo zbite, więc pozostałabym przy miksie podanym w przepisie. Kupiłam ostatnio mąkę z amarantusa więc pokombinuję połączyć ją z innymi mąkami i na pewno jak wyjdzie coś dobrego to opublikuję :-)
      Co do jagód myślę, że na taką porcję szklanka wystarczy :-)

      Usuń
    2. Tak jeszcze mi wpadło do głowy, że może owsiana by się nadała? Zamiast gryczanej :)

      Usuń
  5. Dopiero dzis natknelam sie na Twoj blog! Super przepisy, ja dopiero zaczynam z odstawianiem glutenu- pieke sama chleb, a dzis mi syn jeczy, ze chce babeczki i znalazlam ten przepis - wlasnie siedza w piekarniku :) ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! :-) Mam nadzieję, że babeczki będą smakowały :-) Czekam na wieści!

      Usuń
  6. witam serdecznie, mam pytanie, piekłam dziś muffinki z podobnego przepisu i nie do końca mi wyszły ;)... jutro chcę zrobić te z jabłkami oraz cynamonem wg. Twojego przepisu ... :) bardzo mi zależy by sie udały, a że nie jestem doskonała w kuchni, to bardzo ale to bardzo poproszę o podanie mi proporcji "w szklankach" zamiast gramach i mililitrach :D . mam wrażenie że zawsze coś sknocę po drodze... będę bardzo wdzięczna. :) :) :) Pozdrawiam. Maja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Ciężkie zadanie podać wszystko w szklankach, gdyż prawie zawsze korzystam z wagi i miarki :D Mąka gryczana i ryżowa: 100 g to mniej więcej 3/4 szklanki, cukier 100 g to 1/2 szklanki. 100 ml oleju to będzie około 7 pełnych łyżek. 200 ml wody to niecała szklanka, tak 4/5 :-) Mam nadzieję, że pomogłam! Piekłam te muffiny 3 razy w ostatnim tygodniu i zawsze wychodzą, mam nadzieję, że Tobie też posmakują! Pozdrawiam! :-)

      Usuń
  7. Dziś zrobiłam je po raz kolejny i wyszły super :)

    OdpowiedzUsuń