niedziela, 3 listopada 2013

Sos mango-curry

Sos ten wyszedł mi kiedyś przypadkiem, kiedy próbowałam odtworzyć jeden z gotowych sosów, który jadłam w Finlandii. Jak się okazało, potrzeba niewiele, żeby stworzyć pyszny sos. Słodko-słony o słonecznym kolorze. Pasuje idealnie do dań z ryżem :-)

Składniki:
1 dojrzałe mango
2 małe cebule
100 ml wody*
sól, curry (do smaku)
olej kokosowy do smażenia

Wykonanie:
Cebulę kroimy i podsmażamy na oleju kokosowym, do momentu aż delikatnie się zarumieni. Mango obieramy ze skórki i kroimy, następnie dorzucamy do cebuli i całość zalewamy wodą. Doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy ogień i gotujemy około 7 min. Pod koniec gotowania przyprawiamy solą i curry. Zdejmujemy z ognia i przy użyciu blendera miksujemy na gładką masę.



*Zamiast wody, można użyć mleka kokosowego. Smak będzie wtedy ciekawszy :-) Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Taki sos jest rewelacyjny! Polecam zrobić od razu podwójną porcję, bo jedna może zniknąć zanim ryż nam się ugotuje! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale świetny ten sos, przyznam że jeszcze takiego nie robiła, ale muszę to zmienić!
    P.S. Świetny blog dodaję do obserwowanych i będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy.... koniecznie do przetesotwania... jestem ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i dlaczego nie mam w domu mango, no dlaczego? Ehh jutro koniecznie musze kupić i zrobić ten sosik! Uwielbiam mango, uwielbiam curry, więc to połączenie musi być obłędne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł ciekawy, juz na jakims blogu widzialam - w koncu trzeba samemu spróbowac go zrobić :)

    OdpowiedzUsuń