niedziela, 10 listopada 2013

Pasta z fasoli mung!

Jadacie fasolę mung? Ja nie jadłam jej dobrych kilka lat. Natknęłam się na nią ostatnio w sklepie ze zdrową żywnością i bez wahania wrzuciłam do koszyka. Długo jednak zastanawiałam się co z niej zrobić, na jakieś konkretne danie nie miałam pomysłu, ale w końcu padło na pastę, którą można wykorzystać albo na kanapki, albo jako farsz np do papryki ;-) Można zjeść też samą, jest taka smaczna! Delikatny posmak czosnku, prażonego słonecznika... Polecam!

Składniki:
150 g fasoli mung (waga przed ugotowaniem)
2 małe marchewki
1 cebula
30 g ziaren słonecznika
3 łyżki oliwy z oliwek
2 ząbki czosnku
pieprz ziołowy i sól do smaku

Wykonanie:
Fasolę zalewamy wodą i zostawiamy na około 2 h. Po tym czasie wymieniamy wodę i gotujemy aż będzie miękka. W tym czasie prażymy ziarenka słonecznika z odrobiną soli. Cebulę kroimy drobno, marchewkę ścieramy na tarce o grubych oczkach i podsmażamy do momentu, aż cebula się ładnie zrumieni, przyprawiamy pieprzem i solą. Czosnek kroimy w plasterki. Ugotowaną fasolę oraz resztę składników umieszczamy w wysokim naczyniu i miksujemy przy użyciu blendera. Podczas miksowania próbujemy i w razie potrzeby dodajemy więcej soli.


Smacznego!

Jak wynika z informacji podanych na opakowaniu 100 g ugotowanej fasoli mung zaspokaja nieco ponad 50% dziennego zapotrzebowania na błonnik, ponadto te niepozorne ziarenka posiadają wiele witamin oraz magnez, potas, fosfor, mangan, selen, wapń, a także sporą ilość białka. Ponoć fasola mung ma zbawienny wpływ na układ nerwowy, dlatego ludzie narażeni na stres powinni się z nią zaprzyjaźnić ;-)

13 komentarzy:

  1. Spróbowałabym... fasoli mung nie kupuję, nie jadłam, ale tak jak mówię, jestem otwarta na wiele smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapomniałam o tej fasoli, a szkoda bo jest przepyszna! Taka pasta to świety pomysł na kanapkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupiłam fasolkę i jutro robimy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie! Czekam na opinię! :)

      Usuń
    2. Pasta wyszła pyszna, może na jutro jeszcze troszkę zostanie. Nawet maleńtaskom smakuje.

      Usuń
  4. Czy można dodać czosnek taki z torebki zamiast prawdziwego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, choć ja preferuję "prawdziwy" ;-) Proponuję go od razu dodać do cebulki i marchewki wraz z solą i pieprzem ziołowym.

      Usuń
  5. Pycha! A na kanapce fajnie pasuje z pomidorem albo z majonezem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja do marcheeki zcebulką ,dodałam drobno pokrojoną paprykę.pasta przepysznie smakuje na chlebku chrupkim żytnim mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dwóch dni leży u mnie w lodówce miska ugotowanej fasolki mung. Cieszę się, że znalazłam tu ciekawy przepis na pastę.
    Zaraz zabieram się do pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie smakowała! :-)

      Usuń