niedziela, 24 listopada 2013

Karobowo-orzechowa granola (bezglutenowa)

Coś dla fanów karobu ;-) Granola, niezbyt słodka, bardzo dobrze smakuje np. z mlekiem ryżowym.

Składniki:
100 g płatków jaglanych
100 g płatków sojowych
po 35 g: siemienia lnianego, słonecznika łuskanego, orzechów laskowych, orzechów włoskich, migdałów
3 łyżki karobu
3 łyżki wody
3 łyżki syropu z agawy (bądź więcej, jeśli granola ma być bardziej słodka)

Wykonanie:
Płatki, siemię, ziarna słonecznika i orzechy umieszczamy w misce. W mniejszym naczyniu/kubeczku łączymy karob z wodą i syropem z agawy. Następnie suche składniki polewamy mokrymi i dokładnie mieszamy. Przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, wkładamy do rozgrzanego do 150 stopni piekarnika i pieczemy przez 20-25 min (co mniej więcej 7 min mieszamy granolę).


Smacznego!

Po upieczeniu można oczywiście dodać rodzynki bądź inne suszone owoce :) Ja jednak zostawiłam taką wersję jak na zdjęciu, nie jest zbyt słodka -  dla mnie w sam raz :)

3 komentarze:

  1. Też wolę mniej słodkie, zawsze można do mleka dodać tarte jabłuszko, suszoną śliwkę czy coś innego jeśli się jednak zachce słodkiego posmaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja! Nie ma nic lepszego od chrupiących płatków z ulubionymi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowa granola smakuje najlepiej ;D

    OdpowiedzUsuń