poniedziałek, 11 listopada 2013

Deser z pozoru czekoladowy ;-)

Robiłam już budyń jaglany z dynią, krem jaglany z karobem, a dziś tak jakby połączenie jednego z drugim i to z dodatkiem daktyli! Początkowo miała to być po prostu kasza jaglana na słodko, ale potem rzuciło mi się w oczy puree z dyni, a jak znalazły się tam daktyle i karob? Karobu dawno nie jadłam, tak sobie leży w szafce i czeka - nie przepadam za nim, czasem tylko dodaję do ciast. Ale po zjedzeniu takiego deseru mogę powiedzieć - powoli przekonuję się do karobu, ba! Chyba nawet już się przekonałam! :-) a jeśli chodzi o daktyle - syrop z agawy mi się skończył, a czymś przecież taki deser trzeba posłodzić...

Składniki:
1/2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
1/2 szklanki puree z dyni
1/2 szklanki wody
1/2 szklanki daktyli
2 łyżeczki karobu

Wykonanie:
Daktyle zalewamy wodą i odstawiamy na jakiś czas, aż trochę namiękną. Następnie w garnku umieszczamy kaszę, puree z dyni, karob oraz daktyle wraz z wodą, w której się moczyły i podgrzewamy. Całość miksujemy na gładką (ale niekoniecznie ;) ) masę i jemy. Najlepiej jak deser jest jeszcze ciepły...


Smacznego!


Zdrowe słodkości

9 komentarzy:

  1. Cudny, zdrowy deser - uwielbiam! Prześlicznie wygląda podany w szklance :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale jaja, w życiu bym tu nie dostrzegła dyni :D A jak jej połączenie z karobem? Bo daktyle to mi pasują do wszystkiego, zawsze i w każdej potrawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dyni praktycznie w ogóle nie czuć :) Za to nadaje całości fajną konsystencję. Smak karobu i słodycz daktyli zdecydowanie dominują!

      Usuń
  3. bardzo mi się podoba taka pozorna tylko czekoladowość! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. krem z jaglanej *-* pyszny pomysł na zdrowe śniadanie ! uwielbiam takie konsystencje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo! cos dla mnie :) zaczelam 2 tydz bez slodyczy - ale widze ze ten deser to samo zdrowie - bedzie alternatywa kiedy ochota na slodkie mi sie zaostrzy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy zamiast karobu można użyć kakao?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można :-) Ale możliwe, że będzie trzeba wtedy troszkę dosłodzić, np. miodem. Bo karob jest słodki.

      Usuń