środa, 13 listopada 2013

Ciastka jaglane z rodzynkami i cynamonem (wegańskie)

Ugotowałam więcej kaszy jaglanej, bo miałam zamiar zrobić paprykarz i krem marchewkowy. Krem zrobiłam, ale paprykarz musi poczekać ;-) W lodówce czekał już mocno dojrzały banan. Nie mógł się przecież zmarnować! I tak oto powstały ciastka. Smaczne, nie kruche, słodkie. Na pewno jeszcze kiedyś je  zrobię! Idealne nie tylko do porannej kawy, ale też jako przekąska na uczelnię, do pracy czy szkoły :-)

Składniki:
2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
1 duży, dojrzały banan
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżki syropu z agawy
rodzynki - im więcej tym słodsze ciasteczka - ja dodałam 1/2 szklanki

Wykonanie:
Banana rozgniatamy dokładnie widelcem. Rodzynki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 5 min. W misce umieszczamy wszystkie składniki - kaszę, bananową papkę, rodzynki (bez wody!), cynamon, syrop z agawy i dokładnie mieszamy. Najlepiej rękami! Następnie formujemy w rękach ciastka i umieszczamy  na wyłożonej papierem blaszce. Można też po prostu nakładać masę łyżką ;-)
Pieczemy przez 30 min wo rozgrzanym do 175 stopni piekarniku.



Smacznego!

Z podanej porcji wszyło 11 ciastek :-) 


Śniadania do pracy/szkoły Zdrowe słodkości Podróżuj i jedz zdrowo!

10 komentarzy:

  1. Cynamon, syrop z agawy, banan, kasza jaglana <3 to brzmi pysznie, poproszę jedno takie ciacho :D

    OdpowiedzUsuń
  2. kasza jaglana <3 cynamon, syrop z agawy! Kobieto lepszego połączenia nie znam, dooosłownie! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak tak tak! Poproszę porcyjkę takich ciastek bo właśnie kawkę właśnie popijam :) Dziś dojedzie mój amarantus to mam zamiar zrobić podobne, tym bardziej, że mama kupiłą czerwony blaszany pojemnik "kaker" więc trzeba go czymś zapełnić ::)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi takiego pojemniczka brakuje! Wiesz, że czekam w tym Poznaniu i czekam... ale jakoś się nie mogę doczekać Twojej wizyty! A jak przyjedziesz będą ciasteczka, budynie i w ogóle <3 Będzie fredagsmys przez cały tydzień :)

      Usuń
    2. Kochana- niech tylko ceny biletów osiągną poziom,który mój portfel jest w stanie zaakceptować to Poznań będzie mój! Wpadnę szturmem i zdobędę Twoją lodówkę, pochłonę ciastka, pasty, zapiekanki aż zamienię się w jeden wielki budyń :)) Wypatruj mnie ;)

      Usuń
  4. Jakie śliczne ciacha! Chętnie bym je spakowała do szkoły :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha. Sama bym je chętnie porwała do pracy :) Dziękuje za wpis w akcji śniadaniowej

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ktoś nie ma syropu z agawy to z miodem też wychodzą ;) Tylko uważajcie bo potrafią zniknąc zanim porządnie ostygną!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamiast kaszy jaglanej użyłam komosy ryżowej. Piecze się, zobaczymy czy wyjdą :)

    OdpowiedzUsuń