czwartek, 3 października 2013

Na zdrowie!

Kasza jaglana. ;-)
Moja ulubiona, doskonała zarówno na słono jak i na słodko (choć ja preferuję raczej na słono). Dlaczego taka zdrowa? Przede wszystkim jest odżywcza i lekkostrawna. Zawiera mnóstwo witamin oraz m.in. magnez, wapń, żelazo, potas. Nie zawiera glutenu.
Teraz, kiedy zaczął się nowy rok akademicki i nie ma już tak dużo czasu na gotowanie, kasza jaglana stanowi główny element mojego jadłospisu. Łatwo przyrządzić z niej coś co można spakować w pojemnik i zabrać ze sobą.
Moja propozycja na lunch do szkoły czy do pracy:

Kasza jaglana z warzywami i tofu (przepis na 2 mniejsze porcje ;) )

potrzebujemy:
1/2 szklanki kaszy jaglanej
1 mała cukinia
200 g tofu (u mnie tym razem wędzone)
200 g fasolki szparagowej
olej do smażenia (u mnie tradycyjnie kokosowy)
jagody goji
ulubione przyprawy (u mnie mango-curry)

wykonanie:
Kaszę gotujemy wg przepisu na opakowaniu. Pod koniec gotowania dodajemy przyprawy. Cukinię myjemy i kroimy w plasterki. Fasolkę gotujemy w osolonej wodzie. Kiedy kasza jaglana i fasolka już się gotują, na rozgrzanej patelni smażymy cukinię. Kiedy będzie już miękka dodajemy pokrojone w kostkę tofu, przyprawiamy całość i smażymy około 3 min. Fasolkę, kaszę, cukinię i tofu mieszamy i przekładamy na talerze (bądź do pojemniczka), posypujemy jagodami goji. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz