sobota, 26 października 2013

Krem jaglany. Na słono :-)

Nie, nie z dynią ;-) Choć kolor (i fakt, że ostatnio wszędzie dynia!) może zmylić. Krem jaglany np. na śniadanie, zamiast owsianki.

Składniki na 1 porcję:
1 spora marchewka
1 cebula
1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
natka pietruszki (im więcej tym lepiej, zdrowiej!)
sól do smaku
olej kokosowy do smażenia
1 łyżka oliwy z oliwek - no chyba, że z jakichś powodów unikacie tłuszczu, to może być mniej. Ja oliwy nigdy nie żałuję ;-)

Wykonanie:
Cebulę drobno siekamy, wrzucamy na rozgrzany olej i podsmażamy. Umytą i obraną marchewkę ścieramy na tarce (na grubych oczkach) i dorzucamy do cebuli, przyprawiamy solą. Trzymamy na ogniu do momentu, aż cebula się przyrumieni, a po domu rozejdzie się ładny zapach ;-) Do wyższego naczynia przekładamy kaszę jaglaną, usmażoną cebulkę i marchewkę, dodajemy oliwę oraz natkę pietruszki. Miksujemy na gładką masę i gotowe!

Smacznego!

3 komentarze:

  1. A z czym jesc taki krem? Na kanapki? Czy do czego może pasować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam w poście, można go zjeść np. na śniadanie zamiast owsianki czy kanapki. Po prostu, sam, bez niczego :) Ale z dodatkiem jakiejś sałatki bądź jako farsz np do papryki też się sprawdzi (tylko na farsz potrzebna oczywiście większa ilość;) )

      Usuń
  2. szukam sposobów na to by wprowadzić więcej kasz do jadłospisu i zapiszę przepis ponieważ zapowiada się bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń