czwartek, 24 października 2013

Kolejny budyń z tapioki, tym razem czekoladowy ;-)

Sama nie wiem, który lepszy - ten, czy w wersji sprzed 2 dni, bananowo-kokosowy? Jedno jest pewne, będzie gościł na moim stole często :)

Składniki na 2 porcje:
2 łyżki granulatu z tapioki
1 szklanka wody
1 szklanka mleka sojowego
25 g gorzkiej czekolady
1 banan

Wykonanie (analogiczne do tego tutaj), ale napiszę jeszcze raz:
Tapiokę zalewamy wodą (najlepiej w garnku, w którym będziemy później gotować) i odstawiamy 
na 2-3 h (tym razem moczyłam ją całą noc, w lodówce, bo chciałam mieć budyń na śniadanie.
A co!). Następnie dodajemy mleko sojowe i doprowadzamy do wrzenia. 
Zmniejszamy ogień, dodajemy czekoladę i pokrojonego na małe kawałki banana. Gotujemy na małym ogniu do uzyskania pożądanej konsystencji (ja gotowałam około 15 min). Często mieszamy. Przekładamy do miseczek i gotowe. Smacznego!




12 komentarzy:

  1. Dawno nie jadłam tapioki. Czekoladowa wersja jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam:) Wygląda smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I smakuje bardzo dobrze! Ja dopiero niedawno odkryłam tapiokę i na pewno będę z niej często korzystać :)

      Usuń
  3. Wow, jak dla mnie to zupełnie egzotyczne danie, ale chętnie bym spróbowała :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, tapioka sama w sobie ma raczej neutralny smak więc można kombinować ze smakami :)

      Usuń
  4. Nigdy z nią się nie spotkałam ? cóż to za cudo ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to mówi wikipedia - produkt skrobiowy otrzymywany z manioku ;-) Dla mnie: białe (po ugotowaniu przezroczyste), bezglutenowe, bezsmakowe kuleczki, z których można wyczarować budynie o takich smakach jakie tylko chcemy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. W sklepach ze zdrową żywnością i w internecie ;) Cena, jeśli dobrze pamiętam, to około 6-7zł za 400 g (przynajmniej coś koło tego zapłaciłam w Poznaniu).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się na przyszłość ;-) Zawsze chętnie odpowiem na pytania.

      Usuń