czwartek, 31 października 2013

Chleb zmieniający życie

Pewnie wielu z Was już o nim słyszało, a może nawet go robiło. Ja zrobiłam go pierwszy raz,
ale na pewno nie ostatni! Jest bardzo dobry, a do tego składa się głównie z bardzo zdrowych
ziarenek i płatków.
Skorzystałam z tego przepisu (jadłonomia.com), lecz odrobinę zmodyfikowałam skład. Oryginalny przepis pochodzi ze strony My New Roots.

Składniki:
1 szklanka ziaren słonecznika
3/4 szklanki płatków gryczanych
3/4 szklanki siemienia lnianego
1/2 szklanki migdałów
3/4 szklanki płatków owsianych
10 pełnych łyżek zmielonego siemienia lnianego
2 łyżeczki soli
1 łyżka syropu klonowego
1,5 szklanki ciepłej wody + 3 łyżki
5 łyżek oleju kokosowego (rozpuszczonego)

Wykonanie:
W jednej misce mieszamy ze sobą składniki suche, a w drugiej wodę z olejem i syropem. Płynne składniki wlewamy do miski z suchymi i dokładnie mieszamy. Odstawiamy na 2 h. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni, masę przekładamy do keksówki (jeśli nie jest silikonowa, to smarujemy ją olejem - najlepiej kokosowym). Pieczemy przez 50 min. Zostawiamy do wystygnięcia najlepiej na całą noc, a na śniadanie mamy już cudownie pachnący, przepyszny chleb, który smakuje jeszcze lepiej z dodatkiem domowego masła orzechowego (klik).
Chlebek kroi się najlepiej ostrym, cienkim nożem.



Smacznego! 


20 komentarzy:

  1. A ja nie słyszałam o tym chlebku, ale fajnie się dowiedzieć, bo bardzo lubię takie napakowane ziarnami pieczywo :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurde już go spotkałam na kilku blogach... i chyba, czas i na mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyle razy już widziałam ten przepis, czas spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy ten chlebek się bardzo kruszy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się trochę kruszyć jeżeli nóż, którym będziesz kroić nie będzie zbyt ostry. Ale smaku to przecież nie zmieni ;-D

      Usuń
  5. Czy można czymś zastąpić albo pominąć syrop klonowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być również miód, syrop z agawy, ale pominąć też można ;-)

      Usuń
  6. Zaciekawiła mnie nazwa... "Zmieniający życie" hm... Na pewno na pyszniejsze:D

    /P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie na lepsze! :-) Taki chleb to samo zdrowie!

      Usuń
  7. Chlebek piekłam już 3 razy, modyfikując źródłowy przepis. Jest pyszny i zachęcam wszystkich do wypieku.

    OdpowiedzUsuń
  8. A ile czasu taki chlebek zachowuje świeżość? Jest dobry na drugi, trzeci dzień?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na drugi czy trzeci dzień jest nadal pyszny. Założę się, że rzadko kiedy zdarzy się, że ten chleb poleży dłużej niż te 2-3 dni! ;-)

      Usuń
  9. płatki owsiane na co można zamienić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam, w oryginalnym przepisie są same płatki owsiane.. ja połowę z nich zastąpilam gryczanymi, ale nigdy nie robiłam tego chleba zupełnie bez płatków owsianych. Można spróbować zastąpić jaglanymi czy sojowymi, ale wtedy proporcje wody pewnie się zmienią... więc nie mogę zagwarantować, że chleb się uda bez płatków owsianych. Mam w planach wyprobowanie takiej wersji, ale dopiero w okresie świątecznym (teraz brak czasu i własnej kuchni!). Pozdrawiam!

      Usuń
  10. zrobiłam bez płatków owsianych, zastąpiłam je większą ilością gryczanych płatków oraz otrębów gryczanych, bardzo dobry wyszedł, w ogóle się nie kruszy, nawet jest trochę wilgotny

    OdpowiedzUsuń