czwartek, 26 września 2013

Sałatka z amarantusem

Amarantus jest ostatnio coraz bardziej popularny. Można go znaleźć pod postacią mąki, kaszy (czyli ziaren, których użyłam do tej sałatki), poppingu (ekspandowanych ziaren, które można jeść np. z mlekiem bądź użyć do zrobienia własnej mieszanki musli). Amarantus ma dużą zawartość białka
(18 g / 100 g) oraz błonnika (14 g / 100 g). Ponadto jest bogatym źródłem magnezu, wapnia, fosforu, potasu i żelaza. Co ważne - nie zawiera glutenu :-)

Składniki (na 2-3 porcje):
1/2 szklanki ziarna amarantusa
1 papryka czerwona
1/2 puszki kukurydzy konserwowej
1 ogórek
pół awokado
2 łyżki oliwy z oliwek
sól, pieprz

Wykonanie:
Ziarna amarantusa gotujemy w podwójnej objętości wody (czyli na 1/2 szklanki amarantusa potrzeba 1 szklankę wody) przez około 30 min na małym ogniu. Studzimy.
Paprykę, ogórka i awokado kroimy w kostkę i wraz z kukurydzą przekładamy do naczynia. Następnie dodajemy ugotowane ziarna amarantusa, oliwę, sól, pieprz i mieszamy.


Można podawać z prażonym słonecznikiem.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz