piątek, 27 września 2013

Pierogi gryczane z pastą z soczewicy

Chyba nie skłamię, jeśli powiem, że pierogów nie jadłam kilka lat! Ale w końcu się złamałam i zrobiłam. Ciasto gryczane, farsz z czerwonej soczewicy i papryki. Inspirację znalazłam tutaj. Pycha!

Składniki na ciasto:
200 g mąki gryczanej
100 g mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka soli
1 łyżka oleju
250 ml wrzątku

na farsz:
pół szklanki czerwonej soczewicy
1 cebula
1 papryka
sól, pieprz do smaku
olej kokosowy do smażenia

Wykonanie:
Soczewicę gotujemy w podwójnej ilości wody. Cebulę i paprykę drobno kroimy, podsmażamy i przyprawiamy. Kiedy papryka będzie już miękka, cebula przyrumieniona, a soczewica ugotowana miksujemy wszystko razem na gładką pastę. 
Do miski wsypujemy mąki i sól i dokładnie mieszamy, stopniowo dodajemy wodę i mieszamy, na koniec dodajemy olej i zaczynamy wyrabiać ciasto rękami (można na stolnicy) do uzyskania odpowiedniej konsystencji (ciasto powinno być elastyczne i nie za twarde). Gotowe ciasto dzielimy na kilka części, wałkujemy. Wycinamy kółka (szklanką bądź foremką), nakładamy farsz łyżeczką i zaklejamy brzegi.
Gotujemy w osolonej wodzie, aż wypłyną. Pierogi smakują jeszcze lepiej podsmażone! Smacznego!
  


Z podanych proporcji wychodzi około 35 sztuk :-)

10 komentarzy:

  1. Czy bardzo słodki farsz również pasuje?pzdr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie nie bardzo, ale co kto lubi. Ja akurat w ogóle nie przepadam za słodkimi pierogami :)

      Usuń
  2. Już jakiś czas chodzą za mną takie pierożki. Wracam za kilka dni do akademika to będę lepić ze współlokatorami :D

    OdpowiedzUsuń
  3. JAK-MOZNA-NIE JESC-PIEROGOW-KILKA-LAT??!!!! To jest dla mnie nie do pomyslenia bo kocham je ponad zycie (a na pewno ponad czekolade) ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pierogi ponad czekoladę?? jak to możliwe :D haha. A co do tego, że nie jadłam ich kilka lat - cóż - nikomu nie chciało bawić się w robienie pierogów, które ja bym mogła zjeść, a ja jakoś wątpiłam, że umiem je zrobić (choć kiedyś robiłam, ale z mąki pszennej). Poza tym nigdy jakoś nie przepadałam za pierogami ;D (czekolada wygrywa hehe)

      Usuń
  4. Moze chwilowo sie przejadlam czekolada i po prostu mi brak "kluseczków" ale jak minie to i czekoladowa dominacja wróci ;) Eee, ja bym nigdy nie wątpiła, że pierogi potrafisz ulepić, jak takie pyszne i skomplikowane rzeczy robisz ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. http://magicaljune.pl/pierogi-z-maki-gryczanej-ze-szpinakiem-i-suszonymi-pomidorami/ Na tym blogu jest bardzo dobry przepis na pierogi z mąki gryczanej, Próbowałam ciasto ładnie się klei, nic się nie rozpada, a pierożki mają bardzo smakowity wygląd :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie wyglądają smakowicie! Ale ciasto z tego przepisu też się nie klei i nie rozpada :-) Zawsze mi wychodzą :D

      Usuń
  6. Nie wiem,co żle zrobiłam ale ciasto katastrofa. nie udało mi się zrobić z niego pierogów. Klei się niemiłosiernie,nie można go rozwałkować. Może dałam za dużo wody? Niestety miałam tylko torebkę mąki, dodałam nawet te resztki, które zostawiłam do podsypywania a próbowałam wałkować na amarantusie. zazdroszczę, że Tobie wychodzą. Miały być dla córki na wigilię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze robię z tego przepisu i jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby nie wyszły :( ciasto jest elastyczne i wałkuje się bez problemu.. może faktycznie za mało mąki.

      Usuń