środa, 18 września 2013

Ciasto z dyni (wegańskie)

Z ogromnej chęci zjedzenia "czegoś słodkiego" wyszło takie oto ciasto:


Składniki:
300 g startej na dużych oczkach dyni
1 szklanka puree* z dyni
2 małe banany
3 łyżeczki przyprawy do piernika
5 łyżek oleju
Garść rodzynek
Garść płatków migdałowych
100 g mąki ryżowej
2 łyżki syropu z agawy (lub więcej jak ktoś lubi ciasta bardziej słodkie. Można też użyć miodu, ksylitolu itp.)

Wykonanie:
Banany i puree z dyni umieszczamy w dużym naczyniu i miksujemy przy pomocy blendera. Dodajemy olej, mąkę, syrop z agawy, przyprawę do piernika i dokładnie mieszamy (najlepiej mikserem). Następnie dorzucamy startą dynię, rodzynki, migdały i jeszcze raz mieszamy. Przekładamy do formy do pieczenia (ja użyłam tortownicy - ciasto wyszło bardzo niskie). Pieczemy w temp. 180 st. Przez 40 min.
Ciasto jest bardzo wilgotne. 

*puree z dyni: dynię dusimy na małym ogniu do momentu aż będzie miękka (30-40 min). Następnie miksujemy blenderem. Gotowe! :-)


9 komentarzy:

  1. Fajna sprawa to ciasto bo bez mąki! :)) tez sie wezme za dyniowe ciasto na dniach:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne te ciasto muszę zrobić! tak dużo dyni a tak mało mąki, aż mi się nie chce wierzyć że wyszło.
    Szkoda że nie ma zdjęcie z przekroju ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto faktycznie ma niewiele mąki i jest bardzo wilgotne :-) Ale bardzo dobre - zniknęło w tym samym dniu, w którym je piekłam. Zdjęcia przekroju faktycznie nie ma, ale jest podobne (jeśli chodzi o konsystencję) do ciast daktylowych, które piekę np:
      http://hot-and-cooold.blogspot.com/2013/10/ciasto-daktylowe-wersja-orzechowa.html

      Usuń
  3. dziękuję za udział w akcji Warzywa w słodyczach 2013.
    bardzo podoba mi się połączenie dyni z bananami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba, niewiele mąki, dużo dyni, ideał. Dobrze że zrobiłam sobie na zapas troche dyniowego puree na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. hej czym mogę zastąpić mąkę ryżową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że każda mąka powinna się sprawdzić :) generalnie jest jej dosyć mało, a ciasto baaardzo wilgotne :)

      Usuń
    2. udało się! dziękuję :) zmieszałam pszenną z gryczaną i odrobiną ziemniaczanej :)

      Usuń
    3. Super, bardzo się cieszę! :-)

      Usuń