wtorek, 3 września 2013

Chleb bezglutenowy z marchewką i cebulą

Nieco zmodyfikowana wersja chleba bezglutenowego ze strony Moje Wypieki.

Składniki:
mąka gryczana - 200 g
mąka ryżowa - 200g
mąka ziemniaczana - 100 g
siemie lniane - 2 łyżki
słonecznik łuskany - 2 łyżki
otręby gryczane - 3 łyżki
1 duża marchewka (200 g)
2 cebule (200 g)
cukier - 4 łyżeczki
sól - 2 łyżeczki
600 ml wody
świeże drożdże (rozkruszone) - 25 g
oliwa

Wykonanie:

Cebulę drobno siekamy i podsmażamy na oliwie. Marchewkę ścieramy na tarce z dużymi oczkami. Następnie wszystkie składniki umieszczamy w misce i dokładnie mieszamy. Przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrośnięcia na około 25 min. Ponownie mieszamy i wykładamy do 2 mniejszych foremek (lub 1 większej). Zostawiamy w ciepłym miejscu na kolejne 20-25 min. Pieczemy w temperaturze 220 stopni przez 40-45 min. 



Chleb jest naprawdę pyszny! Chrupiąca skórka, w środku lekko wilgotny... Polecam!

6 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie! A czy mąkę gryczaną można zastąpić jakąś inną mąką?

    OdpowiedzUsuń
  2. myślę, że ze zwykłą mąką pszenną też by wyszedł. Jeżeli ma być bezglutenowy to zamiast gryczanej można dodać więcej ryżowej lub kukurydzianą :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. koniecznie sprobuje :) mam poki co 2 przepisy sprawdzone, wiec przyda sie kolejny.Sprobuje zrobic na zakwasie ryzowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy na samym zakwasie ryżowym nie piekłam chleba. Zawsze mieszam 2 różne zakwasy :) Daj znać jak wyjdzie!

      Usuń
  4. To mój pierwszy chlebek bezglutenowy i wyszedł lepiej niż się spodziewałam, po prostu pyszny! Dodałam ciut wiecej soli (następnym razem dam jeszcze więcej - 3 łyżeczki), ciut mniej wody i dodatkowo trochę pestek z dyni! Pomysł z podsmażaną cebulką REWELACYJNY!

    OdpowiedzUsuń