poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Pozdrowienia z Helsinek i coś na szybko

Do końca sierpnia będę przebywać w Helsinkach, gdzie jestem właśnie na kursie językowym. Postaram się od czasu do czasu wrzucić jakieś zdjęcia tego co jem ;-) A na początek...

Kasza gryczana z warzywami i słonecznikiem, którą można przyrządzać na tysiące sposobów, z różnymi dodatkami.
Moja propozycja:
Składniki:
kasza gryczana (nie mam wagi, ale ugotowałam mniej więcej 1/3 szklanki), mieszanka warzyw mrożonych (około 200g, w skład mieszanki, której użyłam wchodził groszek, kukurydza i papryka), słonecznik (około 30g), sól, bazylia, pieprz ziołowy, oliwa z oliwek.
Co robimy?
Kaszę i warzywa gotujemy (w osobnych garnkach). Pod koniec gotowania przyprawiamy kaszę bazylią, pieprzem, solą. Na patelni prażymy słonecznika z odrobiną soli. Zazwyczaj około 3 min, jednak u mnie trwało to dziś o wiele dłużej. Tutejszy akademik wyposażony jest w kuchenkę, która wszystko robi 5 razy wolniej niż ta, którą posiadam w domu ;-) Do garnka z kaszą wrzucamy warzywa, mieszamy, wrzucamy na talerz, polewamy oliwą z oliwek, posypujemy słonecznikiem. Podajemy z ulubioną surówką, którą u mnie udawał dzisiaj sam ogórek :-D 

A co na deser? Może jogurt śliwkowy? Miksujemy jogurt (w moim przypadku sojowy, 150 g) ze śliwkami suszonymi (powiedzmy 10 sztuk), które najlepiej namoczyć wcześniej żeby zmiękły. Przelewamy do szklanki, na wierzch dodajemy jeszcze trochę jogurtu, ozdabiamy np. jagodami goji. 



Jak widać, nawet mając niewiele czasu i zaledwie kilka składników można zjeść coś zdrowego i pysznego! Bez mleka, pszenicy, glutenu, jajek, sezamu, orzeszków ziemnych... na które jestem uczulona.




2 komentarze:

  1. Jak ładnie na talerzu, takie kolorowe dania przyciągają, ale... nie lubię kaszy gryczanej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaszę gryczaną można zastąpić inną kaszą, albo np. ryżem :)

      Usuń